Voetbal.nl app
Download hem nu en stel je account in met het emailadres waarmee je bij Sparta bent ingeschreven in de ledenadministratie. Op deze wijze krijg je relevante informatie over je eigen team en andere teams binnen onze vereniging.
We krijgen regelmatig vragen over het niet functioneren van de voetbal.nl app. De meeste problemen worden veroorzaakt doordat het email adres niet correspondeert met het email adres dat Sparta aan de KNVB heeft doorgegeven.
Account instellen:
Als je de voetbal.nl app gaat installeren zal er gevraagd worden om je te registreren of in te loggen. De volgende situaties kunnen zich voordoen.
1. Je hebt al een account van Voetbal.nl. Je kunt inloggen met je bestaande account. Bij het inloggen wordt er wel gevraagd om het emailadres opnieuw te koppelen. Zorg dus dat je het emailadres gebruikt waarmee je bij Sparta in de ledenadministratie bekend bent.
Hoe weet ik met welk emailadres ik bekend ben bij Sparta? Het adres waarop je doorgaans de mailtjes van Sparta ontvangt is het adres waarmee je bij Sparta bekend bent. Mail naar de ledenadministratie van Sparta als je mailadres veranderd moet worden. ledenadministratie@sparta-enschede.nl.
2. Je hebt nog geen account. Via registreren kun je een nieuw account aanmaken. Zorg er wederom voor dat je een emailadres gebruikt waarmee je bij Sparta bekend bent.
3. Je hebt een bestaand account bij Voetbal.nl waarvan je de inloggegevens niet meer weet en daarmee het aanmaken van een nieuw account belemmert. Neem even contact op met de ledenadministratie.
4. Je hebt al een account aangemaakt via de wedstrijdzaken app. Je kunt dit account gewoon gebruiken om in te loggen in de Voetbal.nl app. De koppeling is reeds gelegd.
Meerdere kinderen bij Sparta ?
Heb je meerdere kinderen bij Sparta en is je emailadres gekoppeld aan meerdere leden van Sparta? Geen probleem! Bij het inloggen in de app wordt er gevraagd voor welk kind je wilt inloggen. Op deze manier krijg je alle relevante teaminformatie voor dit kind te zien. Switchen naar een ander kind kan door in het menu te kiezen voor “wisselen van persoon”.
Digitale pasfoto;
In de Voetbal.nl app, website en in de KNVB wedstrijdzaken app wordt gebruik gemaakt van profielfoto’s. Door het plaatsen van je foto in de voetbal.nl app wordt deze tevens zichtbaar op jouw digitale spelerspas. Deze digitale spelerspas bevindt zich in de KNVB wedstrijdzaken app net als het digitale wedstrijd formulier.
Digitale pasfoto wat is het belang hiervan?
Dit is verplicht vanaf teams vanaf JO13. Jouw foto wordt zichtbaar op de digitale spelerspas die (in veel gevallen) wordt gecontroleerd door de scheidsrechter voor de aanvang van een wedstrijd. Zorg voor een actuele nette foto, een pasfoto waarop je hoofd/gezicht duidelijk zichtbaar is. Geen foto, geen actuele nette foto, op je digitale spelerspas betekent dat je niet mag deelnemen aan de wedstrijd!
Dit is de verantwoordelijkheid van de speler zelf!
Hoe wijzig je een foto in de Voetbal.nl app?
Zodra je je pasfoto wil wijzigen, ga je in de Voetbal.nl app naar ‘Instellingen’ en daar kies je voor ‘Mijn persoonsgegevens’. Klik vervolgens op je pasfoto zodat je een nieuwe kunt toevoegen. Zo simpel is het eigenlijk. Echt belangrijk is wel, besef dat de foto die je toevoegt in Voetbal.nl, ook daadwerkelijk je spelerspasfoto is voor je spelerspas. De scheidsrechter moet jou dus aan de hand van deze foto kunnen herkennen op het veld.
Gedurende welke periode kan een foto toegevoegd worden;
Dit is ieder seizoen mogelijk van 1 juli t/m 31 oktober.
Daarna is het voor leden niet meer mogelijk om zelf foto’s toe te voegen of te vervangen.